گزارش کارگاه بیا وقت بسازیم

گزارش کارگاه بیا وقت بسازیم

کارگاه مدیریت موفقِ زمان در روز پنج شنبه ۲۰ دی ۹۷ برگزار شده، هدف از برگزاری این کارگاه وارد شدن به سبک جدید از مدیریت زمان یا به نوعی استفاده بهینه از زمان با افزایش عملکرد بود.

در کارگاه مدیریت موفقِ زمان، مدیریت زمان را یک عنوان عمومی معرفی کردیم که شامل چندین مهارت های پراکنده میباشد و در این کارگاه راجب چهار مبحث کلی زیر صحبت کردیم و هر بخش را شکافتیم تا به مطالبی برای کنترل بهتر زمان استفاده کنیم:

  • تصمیم گیری و اولویت بندی
  • برنامه ریزی
  • زمان سنجی
  • پراکنده

 

مدیریت زمان | مهدی درویشی

 

تصمیم گیری

در بخش تصمیم گیری راجب اهمیت تصمیم گیری برای یک موضوع برای مدیریت زمان صحبت کردیم و با داستان های روزمره درک کردیم که چطور یک تصمیم نگرفته کوچک میتواند ساعت ها از وقتمان را هدر دهد یا عملکردمان را کاهش دهد.

روش درست تصمیم گیری با چهار مرحله زیر بصورت عملی پیش بردیم:

  • لیست کردن تمام موارد
  • مزایا و معایب هر کدام
  • وزن دهی و امتیاز
  • چرایی کار

تصمیم گیری | مهدی درویشی

همینطور در باب تصمیم های کوچک روزمره و روتین کردن تصمیم های کوچک صحبت کردیم.
اگر ما روزانه تنها ۵ دقیقه از زمانمان را صرف حاضر شدن کنیم حداقل روزانه دوبار حاضر میشویم و در هفته حدود ۷۰ دقیقه از وقتمان میرود و چنین زمانی را میتوان با روتین کردن تصمیم ها تا حد قابل قبولی کاهش داد.

 

برنامه ریزی

برنامه ریزی یکی از اصلی ترین مهارت های مدیریت زمان است، برنامه ریزی باعث میشود از مسیر که مدنظرمان است خارج نشویم و برای رسیدن به هدفی انتخابی ما را یاری می کند.
یکی از بخش های مهم از کلاس که زمان زیادی برای آن گذاشته شده برنامه ریزی بوده، ما تا ندانیم با زندگی میخواهیم چکار کنیم کاری انجام نمیدهیم.

در تمامی بخش ها تجربیات شخصی وجود داشته که بصورت داستان شروع به بازگو کردنش کردیم تا بدانیم این مطالب قابل پیاده سازی هستند و با پیاده سازی آن ها میتوان نتیجه گرفت.

برنامه ریزی | مهدی درویشی

 

شاید ما برنامه ریزی را انجام دهیم اما عمل کردن به آن و مشکلاتی که در حین اجرا داریم بیشتر ما را درگیر خود کند بعد از برنامه ریزی درباره سوالات های رایج برنامه ریزی صحبت کردیم و بخش اساسی و اصلی برنامه ریزی که کمتر کسی بهش میپردازد یعنی رسالت را کمی باز کردیم.

برنامه ریزی / بهترینِ من

پاسخ به سوالات متداول زیر:

 

زمان سنجی

زمان سنجی یک علم جدید است که به ما میگوید چه زمانی چه کاری انجام دهیم و چگونه یک تصمیمی که در ظهر میگیریم میتواند اشتباه باشد.
در کارگاه از زمان سنجی برای مدیریت زمان استفاده کردیم و یاد گرفتیم چطور کارهایمان را به دو دسته بهینه و غیر بهینه تقسیم کنیم تا عملکرد خود را بالا ببریم، همینطور فهمیدیم چرا بعضی ساعات از روز خسته هستیم و چگونه با آن مقابله کنیم.

بهترین خودت باش
ساعت درونی ما

مطالب این قسمت از کتاب دنیل پینک به نام کِی (When) و تجربیات شخصی بیان شده.

 

پراکنده

بخش پراکنده آخرین بخش چهارم ما بوده که در این قسمت راجب موضوعات زیر صحبت کردیم:

  • معرفی ابزار های دیجیتال برای مدیریت زمان
  • تیز کردن تبر قبل از شروع
  • زمان های بی جان و برنامه ریزی برای آن
  • ساخت تعهد
  • علت نیمه رها کردن کارها
  • چگونه کارها را نیمه رها نکنیم.

 

و در آخر عکس یادگاری با دوستان 🙂

Time Managment
عکس یادگاری

 

 

مطالب مقید:

اهمال کاری چیست؟ و چگونه با آن مقابله کنیم؟

آیا چندکاره بودن خوب است؟

مقاله های مرتبط :
جدیدترین محصولات فروشگاه ما

متاسفانه محصولی در این دسته بندی در فروشگاه ما موجود نمی باشد ):

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *